Jako pełnoprawni opiekunowie uczniów uczęszczających do naszej szkoły jesteście partnerami w naszej pracy wychowawczej. Dlatego też zależy nam na owocnej współpracy. Pamiętajcie, że o problemach swoich dzieci należy głośno i otwarcie mówić, gdyż tylko wówczas możliwa jest skuteczna pomoc.

 

Rodzicu zwróć się do pedagoga, gdy:

• zauważasz u dziecka problemy w uczeniu się

• chcesz porozmawiać o dziecku i Twoich z nim relacjach

• potrzebujesz wsparcia w procesie wychowania

• niepokoi Cię zachowanie dziecka

• masz pytania i nie wiesz do kogo zwrócić się po pomoc

• znajdujesz się w trudnej sytuacji materialnej.

 

ZAPRASZAM. POSTARAM SIĘ POMÓC -  pedagog mgr Natalia Tabędzka

 

„Dziecko naśladuje dorosłych”

Janusz Korczak

DZIESIĘĆ RAD DLA RODZICÓW POMAGAJĄCYCH MĄDRZE I ODPOWIEDZIALNIE WYCHOWYWAĆ!

1. Ufaj swojej intuicji, ale też poznaj siebie.

Jako rodzice musimy być pewni siebie, bo nasze dzieci oczekują od nas przodownictwa. Nie możemy wątpić w swą dojrzałość i życiowe doświadczenie.

2. Nie rezygnuj z własnych potrzeb na rzecz dziecka. Ty też jesteś kimś ważnym!

Nadmierne poświęcanie się dla dzieci czyni nas wiecznie zmęczonych, a nasilone dawanie spotyka się z coraz większą ich postawą roszczeniową. 

3. Znaj swoje dziecko, słuchaj słów, wnioski wyciągaj z zachowania.

Niektórzy oceniają swoje dziecko raczej " powierzchownie", uważając, że skoro przy nas zachowuje się spokojnie, zawsze takie jest. Bezgraniczna może być miłość , ale nie zaufanie, dlatego jeżeli powątpiewasz w uczciwość swoich pociech, masz moralny obowiązek dociekać prawdy nawet jakbyś miał naruszyć ich prywatność.

4. Od samego początku rozwijaj pozytywne wartości. 

Należy być wzorem dla swych dzieci, aby w tym czasie zagłuszyć autorytet rówieśników.

 5. Podkreślaj znaczenie dobrych chęci, wysiłku i gotowości do emocjonalnego ryzyka.

W sytuacji, kiedy dziecko uważa coś za trudne, zachęcaj go do podejmowania wyzwania, Przecież to, co nas nie złamie, nas umocni.

 6. Bądź rodzicem, a nie przyjacielem. 

Rodzicielstwo ma dużo cech przyjaźni, ale postrzeganie rodziców jako mocniejszych jest dla nastolatków pewnym zakotwiczeniem w ich świecie. Jeżeli rodzice abdykują z tej funkcji na rzecz przyjaźni, dzieci stracą poczucie bezpieczeństwa, jednak nie przyznają się do tego, by nie tracić przywilejów. Czując się wtedy równi, mogą nimi manipulować i uciekać do szantażu, a nie o to przecież chodzi.

7. Wyznaczaj granice. Nie, jest pełnymi skończonym zdaniem. 

"Rodzice, którzy nie mają odwagi twardo stąpać po ziemi , mają dzieci stąpające po nich" Dzieci muszą wiedzieć , co im wolno, czego nie. Wyznawaj regułę 30 sekund, to wystarczający czas na uargumentowanie naszej decyzji.

8. Utrzymuj dyscyplinę, ale nie karz.

Dyscyplina ma pobudzać do uczenia, a nie powodować krzywdę dziecka. Tu nie chodzi o krzyk, bicie, tylko o zawarcie pewnej pisemnej umowy między nastolatkiem a rodzicem wskazującej zasady dozwolonego zachowania.

9. Rozmawiaj, a nie komunikuj.

Skuteczni rodzice winni rozmawiać ze swoimi dziećmi w sposób spokojny, ale skuteczny i rzeczowy. Ważne podczas rozmowy są kontakty wspierające, tzn., nastolatkowi często wystarczy rozumiejące ucho, a nie setki rad. Spróbujcie porozumiewać się na poziomie uczuć. Komunikaty typu " Ja" wyrażające nasze uczucia i oczekiwania są skuteczniejsze niż z przyzwyczajenia stosowane bariery komunikacyjne - formuła komunikatu " Ja" Czuję.

10. Zajmuj zdecydowane stanowisko w sprawie seksu, narkotyków, alkoholu.

Tematy te nie mogą stanowić tabu. W przypadku eksperymentowania z używkami kary muszą być jasno omówione i z całą surowością stosowane.

94748759 578335156140652 1945606436897685504 n

Często mówimy "nie mam czasu", "brakuje mi czasu", ale jak właściwie spędzamy swój czas? Co zrobić, żeby mijał on nam w lepszym nastroju?

Pomocnym narzędziem do pracy nad bardziej świadomym spędzaniem własnego czasu jest karta pracy "Czas...Start!"⏰To narzędzie pozwoli na zastanowienie się nad tym co lub kto sprawia, że czas przyjemniej nam mija, kiedy czas marnujemy, albo na co chcielibyśmy poświęcić więcej czasu.

 

Karta


Pedagog Natalia Tabędzka

Szanowni Państwo,

jeśli chcielibyście dowiedzieć się jak zadbać o zrównoważone korzystanie z urządzeń ekranowych dla dobra dziecka i całej rodziny
zapraszam do skorzystania z bezpłatnego webinarium dla rodziców organizowanego przez Fundację Dajemy Dzieciom Siłę.
Termin webinarium- 9 czerwiec godz.10:00-11:30.

Pedagog szkolny



Spotkanie poprowadzą specjaliści:
Ewa Dziemidowicz - terapeutka z poradni Dziecko w Sieci
i Łukasz Wojtasik - trener, autor licznych programów i kampanii edukacyjnych poświęconych bezpieczeństwu dzieci online.



JAK DOŁĄCZYĆ DO SPOTKANIA?
wejdź na:
https://fundacjaorange.clickmeeting.com/domowe-zasady-ekranowe



* Uczestnicy nie używają kamery ani mikrofonu. Podczas spotkania mogą dzielić się uwagami i zadawać prowadzącym pytania na czacie. Udział w szkoleniu jest bezpłatny.

Drodzy Rodzice!
W trudnej, nietypowej dla nas wszystkich sytuacji, w której się obecnie znajdujemy nurtuje nas wiele pytań, mamy wiele wątpliwości, towarzyszą nam obawy, lęk i niepokój. Dlatego ważne jest, aby znaleźć sposoby na normalne funkcjonowanie i wesprzeć w tym dzieci.

Przeglądając zasoby Internetu znalazłam ciekawy artykuł na stronie UNICEF-u. Organizacja ta przeprowadziła rozmowę z dr Lisą Damour, doświadczoną psycholog dla młodzieży, felietonistką „New York Times” i matką dwóch córek, o tym jak stworzyć poczucie normalności w domu w czasach epidemii COVID-19. Oto 6 wskazówek, jak wspierać dzieci w tym trudnym czasie:
1. Bądź spokojny.
2. Trzymaj się rutyny.
3. Pozwól dziecku odczuwać emocje.
4. Sprawdź, jakie informacje o koronawirusie docierają do Twoich dzieci.
5. Stwórz okazje do wspólnego spędzania czasu.
6. Kontroluj swoje zachowanie.

Zachęcam również do lektury całego tekstu. poniżej link do strony.
https://www.unicef.pl/Centrum-prasowe/Informacje-prasowe/6-sposobow-dla-rodzicow-jak-wspierac-dzieci-podczas-epidemii-koronawirusa