Innowacja Pedagogiczna z języka angielskiego w klasie VIII rok szkolny 2022/2023
- Szczegóły
W roku szkolnym 2022/2023 było realizowana w klasie VIII. Głównym założeniem było stworzenie uczniom naszej szkoły możliwość nauki języka angielskiego na każdej płaszczyźnie ze szczególnym naciskiem na jego najistotniejszy aspekt – umiejętność sprawnego komunikowania się. Rozbudziło to w uczniach chęć zgłębiania wiedzy, ciekawość poznania innych języków, motywację do dalszej edukacji a przede wszystkich pomogło przełamać barierę językową. W trakcie prowadzonych zajęć uczniowie rozwijali zintegrowane umiejętności językowe takie jak: znajomość środków i funkcji językowych, odbioru tekstów pisanych, słuchanych oraz tworzenia wypowiedzi pisemnych. Dodatkowo zajęcia były nastawione na rozwijanie kompetencji komunikacyjnych związanych z sytuacjami z życia codziennego. Zajęcia były prowadzone z wykorzystaniem komputera, telefonów, tablicy multimedialnej i Internetu.
autor: mgr Adrian Prystasz
Foto Galeria pod adresem - Zdjęcia
Najlepsi uczniowie w roku szkolnym 2022/2023 w Szkole Podstawowej w Jawtach Wielkich
- Szczegóły
Najlepsi uczniowie w roku szkolnym 2022/2023 w Szkole Podstawowej w Jawtach Wielkich:
Klasa 1
- Cała klasa otrzymała nagrody książkowe za osiągnięcia edukacyjne w roku szkolnym 2022/2023
Klasa 2
- Cała klasa otrzymała nagrody książkowe za osiągnięcia edukacyjne w roku szkolnym 2022/2023
Klasa 4
- Julia Magdalena Bińczyk
- Nadia Krystek
Klasa 5
- Amelia Katan
- Aleksander Kierepka
- Sebastian Turek
Klasa 6
- -
Klasa 7
- -
Klasa 8
- Nikola Drypa
- Michał Kamil Góra
- Oliwia Katan
- Julia Ocicka
- Robert Janusz Tabędzki
Zakończenie Roku Szkolnego 2022/2023 - 23.06.2023r.
- Szczegóły
W dniu 23 czerwca 2023 roku w Szkole Podstawowej w Jawtach Wielkich odbyło się uroczyste zakończenie roku szkolnego 2022/2023. Pani Dyrektor Monika Sadowska, podsumowała cały rok pracy i uhonorowała wyróżniających się uczniów nagrodami książkowymi i pamiątkowymi dyplomami.
W gronie najlepszych uczniów Szkoły Podstawowej znaleźli się:
Julia Bińczyk ucz. kl. IV,
Nadia Krystek ucz. kl. IV,
Amelia Katan ucz. kl. V,
Aleksander Kierepka ucz. kl. V,
Sebastian Turek ucz. kl. V,
Nikola Drypa ucz. kl VIII,
Oliwia Katan ucz. kl. VIII,
Julia Ocicka ucz. kl. VIII,
Michał Góra ucz. kl. VIII,
Robert Tabędzki ucz. kl. VIII
Te niezapomniane chwile uświetnił występ uczniów klasy VII sprawiając, że na twarzach absolwentów zagościły uśmiechy. Podczas występu rozdawano drobne upominki przygotowane przez młodsze koleżanki i kolegów. W dalszej części uroczystości absolwenci szkoły odebrali świadectwa, nagrody książkowe za wzorowe zachowanie, bardzo dobre wyniki w nauce oraz za szczególne osiągnięcia i działalność w organizacjach i konkursach uczniowskich. Na zakończenie absolwenci Podziękowali krótkim występem nauczycielom, uczniom i wszystkim pracownikom szkoły za wspólnie spędzone lata. Mamy nadzieję, że ten dzień zapadnie długo w pamięci tegorocznych absolwentów. Może po latach z „łezką w oku” wspomną troskliwych nauczycieli, chwile radości oraz trudu. To właśnie w tej szkole zrodziły się wielkie przyjaźnie i plany na przyszłość. Życzymy tegorocznym absolwentom wielu sukcesów, realizacji wszystkich planów i marzeń.
autor: mgr Karol Różański
Foto Galeria pod adresem - Zdjęcia
Podsumowanie innowacji „Nauka programowania blokowego i tekstowego w środowisku Scratch i Python”
- Szczegóły
W roku szkolnym 2022/2023 wdrożyłem oraz przeprowadziłem w Szkole Podstawowej w Jawtach Wielkich innowacje pedagogiczną pt. „Nauka programowania blokowego i tekstowego w środowisku Scratch i Python”. Zajęcia spotkały się z dużym zainteresowaniem. Swoją chęć uczestnictwa w ww. zajęciach wyraziło 6 uczniów z klasy V, VI i VII.
Zajęcia odbywały się raz w tygodniu w ramach zajęć pozalekcyjnych. Scenariusz spotkań oparłem o ćwiczenia programowania w języku Python za pomocą programu Scratch oraz Mblock. Dla zwięszknia atrakcyjność zajęć wykorzystałem programowalne roboty Mbot, dzięki którym przygotowywany kod można było na bieżąco sprawdzać w praktyce.
Przykładem zadania z jakim musieli się z zmierzyć było zaprogramowanie sygnałów dźwiękowych i świetlnych robota w taki sposób, by swoją pracą przypominał ambulans. Następnie uczniowie musieli doprowadzić za pomocą kodu karetkę do poszkodowanego, po czym przetransportować go w wyznaczone miejsce.
Następnym ciekawym zadaniem było przygotowanie „łazika na Marsa”. W tym ćwiczeniu grupa musiała przewidzieć wszystkie potrzebne ruchy i za pomocą prób i błędów określić wymaganą liczbę kroków i obrotów do wykonania misji. Głównym celem było bowiem wybranie się do kratera wulkanicznego i powrót z próbkami do bazy. Problem polegał na tym, że po uruchomieniu programu łazikiem nie można już było sterować a cała misja odbywała się zdalnie.
W związku z tematyką realizowaną podczas zajęć, uczniowie wyrazili chęć udziału w konkursach związanych z programowaniem i bezpieczeństwem w sieci. Brali oni udział m.in. w Dniu Bezpiecznego Internetu oraz ogólnopolskim konkursie programistycznym „Gigathon”.
Na zakończenie zajęć zostały przeprowadzona ankieta[1] oraz rozmowy z rodzicami oraz uczniami na temat rezultatów oraz ewentualnej kontynuacji projektu w następnym roku. Po przeanalizowaniu odpowiedzi mogę śmiało stwierdzić, że udało się osiągnąć spodziewane efekty takie jak:
- Rozwój samodzielnego myślenia oraz podejmowania prób kreatywnego działania.
- Zaangażowanie w pracę z technologiami informatycznymi.
- Ukierunkowanie na rozwój technologiczny i świadome wykorzystanie nowych zdobyczy nauki.
Wycieczka klasy I i II do Gdyni - czerwiec 2023
- Szczegóły
21 czerwca uczniowie klasy I i II pod opieką swoich wychowawczyń wybrali się na wycieczkę w ramach realizacji Projektu „Poznaj Polskę” do Gdyni. Naszym pierwszym punktem edukacyjnym była wizyta w Centrum Nauki Experyment. To jedno z pierwszych tego typu miejsc w Polsce, gdzie odkrywcy- amatorzy na własną rękę mogą przeprowadzić różnego rodzaju doświadczenia i zrozumieć zjawiska występujące w przyrodzie. W trakcie wycieczki można było przypomnieć sobie proste zasady fizyki, optyki oraz pogłębić wiedzę o środowisku i anatomii. Dzieci bardzo chętnie korzystali z interaktywnych stanowisk. Bardzo podobało się to , na którym można było tworzyć w piasku tropy zwierząt, a także makieta ukazująca siłę wiatru. Ogromne wrażenie zrobiła komnata Amesa, w której dzięki złudzeniu optycznemu odnosi się wrażenie, że osoby w niej przebywające są bądź olbrzymami, bądź liliputami. Wszyscy uczestnicy wycieczki byli pod ogromnym wrażeniem zjawisk, których doświadczyli w Centrum Nauki i poczuli się przez moment jaki prawdziwi odkrywcy.
Zaraz po wizycie w Centrum wyruszyliśmy na spotkanie z przewodnikiem na statku Dar Pomorza. Dzięki przewodnikowi dokładnie zwiedzili i poznali historię trzymasztowego żaglowca szkolnego zakupionego przez społeczeństwo Pomorza w 1929r. dla Szkoły Morskiej w Gdyni. Od 1982r. fregata jest zacumowana w Gdyni jako statek-muzeum i stanowi oddział Narodowego Muzeum Morskiego w Gdańsku. Po zwiedzeniu „Daru Pomorza” uczniowie udali się na pyszny obiad do restauracji „Róża Wiatrów”. Ostatnim punktem była wizyta w oceanarium, gdzie aktywnie zwiedzaliśmy wszystkie sale i dowiedzieliśmy się mnóstwa ciekawostek na temat żyjących w morzach istot. Zrealizowano wszystkie cele wycieczki, pogoda dopisała, uczniowie pełni wrażeń i dodatkowej wiedzy wracali bardzo zadowoleni z wyjazdu. W drodze powrotnej tradycyjnie odwiedziliśmy McDonalda. O sukcesie wycieczki świadczyć mogą uśmiechy na twarzy uczennic i uczniów. Uczniowie dobrze się bawili, a wycieczka zintegrowała klasy, co widać na załączonych zdjęciach.
autor: mgr Anna Loska
Foto Galeria pod adresem - Zdjęcia
#PoznajPolskę2023
#MEiN
#JestemzSusza
#GminaSusz
#PolskiŁad
Wycieczka klas IV-VIII do Warszawy - czerwiec 2023
- Szczegóły
W dniach 15 – 16 czerwca 2023 r. uczniowie klas IV – VIII wraz z opiekunami panią Moniką Sadowską, Jolantą Melnarowicz, Moniką Stopkowską i panem Karolem Różańskim udali się na wycieczkę do stolicy. Możliwe to było dzięki udziałowi w projekcie „Poznaj Polskę”. Pierwszego dnia dzieci zwiedzały Muzeum Warszawskiej Pragi. Następnie spacerując uliczkami Warszawy podziwiały nowoczesne wieżowce, stare kamienice i piękne zabytki. Uczniowie przechodząc obok Cmentarza Powstańców Warszawy złożyli kwiaty pod Pomnikiem Poległych – Niepokonanych. Kolejnym puntem było zwiedzanie Muzeum Żołnierzy Wyklętych i Więźniów Politycznych PRL. Trudno przecenić rolę, jaką więzienie przy ulicy Rakowieckiej na warszawskim Mokotowie odegrało w historii komunistycznego aparatu represji. Łazienki Królewskie i piękny park, w którym spacerowały pawie, zrobiły duże wrażenie na dzieciach. Wieczorem, zmęczeni, ale szczęśliwi wycieczkowicze udali się do hotelu. Przestronne pokoje spodobały się wszystkim a pyszna kolacja dodała energii na resztę wieczoru. Zorganizowano zabawy integrujące grupę. Drugi dzień rozpoczęło smaczne śniadanie. Następnie wycieczka skierowała się do Zamku Królewskiego, gdzie mogła zobaczyć bogato dekorowane komnaty oraz wystawę „Kopernik i jego świat”. Kolejnym punktem było zwiedzanie Muzeum Niepodległości, gdzie niektóre eksponaty można było dotknąć i przymierzyć. Ostatnim miejscem jakie udało się odwiedzić było Centrum Nauki Kopernik. Mnóstwo doświadczeń oraz różnorodne przestrzenie edukacyjne zachęcały do obserwacji, zadawania pytań i poszukiwania odpowiedzi. Wycieczkowicze posileni obiadem w Bistro Wiem wyruszyli w drogę powrotną. Warszawa jest pięknym miastem i wszyscy mają nadzieję zobaczyć ją jeszcze raz.
Wycieczka została sfinansowana w 80% w ramach programu Ministra Edukacji i Nauki – „Poznaj Polskę 2023”, oraz w 20% przez Organ prowadzący szkołę – Burmistrza Susza.
autor: mgr Monika Stopkowska
Foto Galeria pod adresem - Zdjęcia
#PoznajPolskę2023
#MEiN
#JestemzSusza
#GminaSusz
#PolskiŁad